Lopen de bonnen op? Onze Huismeesters ontzorgen Kind & Co Ludens met dagelijks onderhoud! 

Vijf van onze Huismeesters draaien mee met de technische dienst van de grootste maatschappelijke kinderopvangorganisatie van Nederland: Kind & Co Ludens. Kleine onderhoudsklussen worden vanwege personeelskrapte en verzuim door ons opgepakt. Hoe de samenwerking precies verloopt, lees je in deze klantcase! 

We spreken met Merel Dorst, facilitair manager en verantwoordelijk voor dagelijks onderhoud bij Kind & Co Ludens. “Wij doen alle verbouwingen, renovaties en het onderhoud van de panden. Vanuit het technische dienstaspect werken we samen met Talent4Service.”  

Merel vertelt dat ze via LinkedIn in contact kwam met Jorien Wesseling, commercieel directeur bij Talent4Service. “Wij hadden vooral interesse in de Huismeesterdiensten. De Huismeesters lossen een gedeelte van ons personeelstekort op. Wij hebben 423 locaties in Nederland, waarvan de meeste vestigingen in het midden van het land zijn gecentreerd. En ik merkte dat er veel dezelfde soort klussen waren die Huismeesters goed konden oppakken. Dan moet je denken aan hang en sluitwerk, lampen vervangen, wand- en contactdoosproblemen en lekkende kranen. Kleine onderhoudsklussen dus, maar die onze eigen technische dienst niet allemaal kon oppakken vanwege personeelskrapte en ziekteverzuim.” 

Wet- en regelgeving (VOG) waarmee rekening wordt gehouden 

Binnen de kinderopvang heb je te maken met specifieke wet- en regelgeving, omdat er ook indirect contact is met kinderen. Een technische medewerker moet daarom in het bezit zijn van een verklaring omtrent gedrag (VOG), specifiek voor de kinderopvang. Ook is er sprake van een koppeling persoonsregistratie kinderopvang. Merel legt uit: “Dat betekent dat de medewerkers van Talent4Service wel binnen een bepaalde poule moeten vallen om het werk te mogen uitvoeren bij onze locaties.” 

Wat zoekt Kind & Co Ludens nog meer in de Huismeesters? 

Naast dat de Huismeesters moeten voldoen aan de strenge wet- en regelgeving, zoekt Kind & Co Ludens ook naar een stuk gastheerschap. “De Huismeesters moeten ook affiniteit hebben met kinderen en het leuk vinden om op een van onze locaties aanwezig te zijn. Kinderen vinden het natuurlijk super interessant als er een meneer in een overall komt om bijvoorbeeld de gootsteen te repareren. Dus je moet het leuk vinden om soms wat aandachtige kinderen om je heen te hebben. En in die aanwezigheid je werk te moeten doen.” 

Daarnaast hecht Kind & Co Ludens veel waarde aan een verzorgd uiterlijk. Merel vertelt er het volgende over: “Soms wil een van onze pedagogisch medewerkers nog wel eens een melding maken over bijvoorbeeld de persoonlijke hygiëne van een monteur. Maar van de bonnen die de medewerkers van Talent4Service hebben opgepakt, horen wij geen bericht. En geen bericht betekent bij ons meestal een goed bericht. We hebben dus weinig reacties vanaf de locaties waar de Huismeesters werkzaam zijn, dat is een heel erg goed teken.” 

Meldingen worden snel opgepakt 

Kind & Co Ludens is ook erg tevreden wat betreft de snelheid waarmee de bonnen worden opgepakt. “Wat dat betreft is er meestal al een drempel gepasseerd wanneer een pedagogisch medewerker van een van onze locaties een melding maakt. Vaak ergeren ze zich al een langere tijd aan bijvoorbeeld een lekkende kraan. Dus dan vinden zij, en daarmee wij, het super als een probleem snel wordt opgelost,” vult Merel aan. 

Een goede voorbereiding is het halve werk 

Over de samenwerking in het algemeen vertelt Merel het volgende: “Wat ik goed vond in de aanloop was dat er vanuit Talent4Service ook werd gevraagd of ze van tevoren op een locatie mochten kijken en praten met de huidige medewerkers van de technische dienst. ‘Hoe doen jullie bepaalde dingen? ‘Wat is belangrijk en waar moeten we specifiek op letten?’ We voelden toewijding om het echt goed te willen doen.” 

Merel sluit af met de volgende woorden: “Die goede voorbereiding heeft er denk ik ook mede voor gezorgd dat de samenwerking nu zo goed verloopt. En dat de adoptie van een – eigenlijk externe – leverancier die interne problemen oplost, ook goed wordt ontvangen door onze technisch en pedagogisch medewerkers.”  

Is een oplossing zoals deze ook interessant voor jouw organisatie? 

Heb jij ook behoefte aan een snelle en efficiënte dienstverlening met een vast aanspreekpunt en een vertrouwd gezicht voor bewoners? Dan zijn onze Huismeesterdiensten misschien ook iets voor jou! Hoe het precies werkt? Zij-instromers nemen deel in ons wervings-, opleidings- en begeleidingsprogramma en kunnen in deze functie de beginselen van de techniek leren en kennismaken met verschillende disciplines. En ontstaat de mogelijkheid om een functie te bekleden buiten de organisatie? Dan is er weer een nieuwe instroomplek voor de volgende gemotiveerde zij-instromer!    

Word je wel enthousiast van deze oplossing voor jouw personeelstekort? Neem dan contact op met commercieel directeur Jorien Wesseling via 085 0202 060 of jorien@talent4service.nl. 

Deel dit artikel:

LinkedIn
Facebook

Personeelstekort in de techniek oplossen?

Whitepaper personeelstekort