ABN AMRO en Talent4Service geven handen en voeten aan social return in klantcontact

Social return in klantcontact: veel bedrijven ‘moeten’ er iets mee, maar nog niet iedereen weet dit handen en voeten te geven. Daarom heeft ABN AMRO de handen ineens geslagen met Talent4Service en Unique. Samen streven wij er naar om werkzoekenden  met een afstand tot de arbeidsmarkt een nieuwe start te geven in de klantcontactbranche. Dit doen wij door hen een baan mét bijbehorende vakopleiding aan te bieden in het service center van ABN AMRO.

Bjorn van de Voorde, directeur ABN AMRO Business Line BKB over deze samenwerking: “Ons klantcontactcenter heeft hoge normen als het gaat om onze medewerkers. Wij willen onze klanten voorzien van een 9+ service, en daarvoor zoeken wij de beste contactcenter agents. Maar die medewerkers kunnen prima uit een doelgroep komen met afstand tot de arbeidsmarkt, of dat nou 56-plussers, bijstandsgerechtigden of langdurig werkzoekenden zijn. Ook kandidaten met een arbeidsbeperking zijn welkom. Het is aan ons om de juist randvoorwaarden te creëren zodat deze kandidaten succesvol kunnen zijn in hun nieuwe bij ABN AMRO.”

Daar komt de samenwerking met Talent4Service om de hoek kijken. Talent4Service is gespecialiseerd in het werven & selecteren, opleiden & begeleiden en detacheren van reïntegratiekandidaten. Directeur van Talent4Service Jorien Wesseling: “Talent4Service is de linking pin tussen de overheid en het bedrijfsleven en slaat daarmee een brug tussen werkgevers, lokale en centrale overheden en werkzoekenden. Daarmee is Talent4Service een goede partner voor organisaties zoals ABN AMRO: organisaties die optimaal invulling willen geven aan hun social return beleid.”

Kitty van Woezik van Unique vult aan: “De persoonlijke begeleiding van geplaatste medewerkers biedt voor organisaties als ABN AMRO de meerwaarde die zij zoeken. Met de jobcoach van Talent4Service voorzien wij in die behoefte en helpen wij de klant hun MVO-doelstellingen te behalen, terwijl wij hen tegelijkertijd ontzorgen op organisatorisch vlak.”

Het project omvat in eerste instantie het werven, selecteren en opleiden van drie nieuwe medewerkers uit doelgroepen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Bij gebleken succes wordt dit aantal in de loop van het jaar verder opgeschroefd.