Tweede editie Klantcontactcarrièredag brengt klantcontactfuncties onder de aandacht bij werkzoekenden

Op dinsdag 4 april 2017 organiseren Talent4Service en KPN in samenwerking met Gemeente Eindhoven en UWV Zuidoost-Brabant de tweede editie van de Klantcontactcarrièredag in het stadhuis van Eindhoven. Op deze dag maken werkgevers uit de klantcontactbranche in de regio Eindhoven kennis met werkzoekenden, schoolverlaters en baanveranderaars.

In de zomer van 2016 vond de eerste succesvolle editie van de Klantcontactcarrièredag plaats waarbij maar liefst 150 deelnemers aanwezig waren. Deze dag stond in het teken van het tekort van klantenservicemedewerkers en klantagents op de arbeidsmarkt en het creëren van een reëel beeld van contactcenterwerk. Wat kun je verwachten als je bij een contactcenter aan de slag gaat, wat houdt het vak klantenservicemedewerker of -agent in en welke werkzaamheden horen daar bij? Allemaal vragen die tijdens deze dag beantwoord zijn.

Klantcontactcenters en uitzendbureaus vinden het nog steeds lastig om agents te werven in de regio Eindhoven. De arbeidsmarkt trekt steeds verder aan en dus wordt de werving en selectie steeds nijpender. En ondertussen heeft de branche nog steeds te kampen met een negatief imago. Reden genoeg om de tweede editie van de Klantcontactcarrièredag met als thema: ‘Leuker dan je denkt’ te organiseren op dinsdag 4 april 2017 in het Stadhuis van Eindhoven. Deze dag wordt georganiseerd door Gemeente Eindhoven, KPN, Talent4Service en UWV Zuidoost-Brabant.

Tijdens de Klantcontactcarrièredag delen klantenservicemedewerkers van diverse bedrijven hun ervaringen, vertelt KPN over het werken in een klantcontactcenter en is er een informatiemarkt waarbij de deelnemers de kans krijgen om te speeddaten met contactcenterwerkgevers. Deze dag bestaat uit twee sessies met hetzelfde programma die starten om 09:30 uur en 11:00 uur. Het evenement is vooral bedoeld voor werkzoekenden in de Gemeente Eindhoven, werkzoekenden die ingeschreven staan bij UWV Zuidoost-Brabant, schoolverlaters, onderwijsinstellingen en contactcenterwerkgevers.

“Met de Klantcontactcarrièredag brengen we contactcenters en kandidaten met elkaar in contact. Zo geven wij kandidaten de gelegenheid om een reëel beeld te krijgen van de klantcontactbranche, hun baankans te vergroten en werkgevers uit het vak te leren kennen. Een dag waarbij we vraag en aanbod samen laten komen.”, aldus Robbert Lexis van UWV Zuidoost- Brabant.

Inschrijven voor de Klantcontactcarrièredag kan gratis via www.klantcontactcarrieredag.nl.