‘Targets’ halen lukt ook met een beperking

Callcenter kiest voor arbeidsgehandicapten

Bijna raken zijn wimpers het beeldscherm aan. Zo dicht zit de slechtziende Jeroen Welvering op zijn computer. Grote letters en een gigantische rode cursor zweven in beeld terwijl hij de contactgegevens van zijn klant puzzelt.

Voor de medewerkers van het Groningse callcenter Transcom is er niets vreemds aan. Sinds een paar jaar zitten tussen de frivole studenten ook ADHD’ers, autisten, slechtzienden, invaliden, mensen met epilepsie en vijftigers die eerder niet aan de bak kwamen. Allemaal verzorgen ze het contact met de klanten van grote logistieke en telecombedrijven. Een deel van die 63 arbeidsbeperkten op de werkvloer heeft zelfs al een vast contract.

Maar vanzelf ging dat niet. Toen Transcom-directeur Joop Evers vier jaar geleden besloot met arbeidsbeperkten aan de slag te gaan, liep hij tegen een hoop bureaucratie van het Rijk en de gemeente aan.

Klik hier om het hele artikel te lezen. 

Talent4Service helpt bedrijven met het aannemen, opleiden en begeleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt zodat ze succesvol worden. We richten ons vooral op de functie van klantcontactadviseur. Wilt u weten wat Talent4Service voor u kan betekenen? Neem dan contact op met Jorien Wesseling via jorien@talent4service.nl.  

(Bron: Trouw)