Participeren kun je leren

Zo helpt u subsidiabele medewerkers duurzaam en flexibel aan de slag in de klantcontactbranche. 

Naar een duurzaam klantencontact
Iedere organisatie wil klantgericht werken en de klant centraal zetten. De klant is immers uw bestaansrecht. Maar wat is een goed klantcontact? Die vraag wordt voor veel organisaties steeds groter. Hoe zorgt u ervoor dat de klant tevreden over u is én blijft, en dat die klant zelfs uw ambassadeur wordt?

Vinden en binden
Het vinden en binden van mensen aan uw organisatie is een grote uitdaging. De arbeidsmarkt trekt aan en mensen met een hbo-opleiding stromen door naar andere banen. Voor uitzendbureaus is het bovendien steeds moeilijker om jongeren te vinden voor de functie Contactcentermedewerker. Eenmaal gevonden stroomt in onze branche gemiddeld 50% uit na zes weken. Dit is een enorme kostenpost voor veel organisaties.

Klantencontact
Veel klantgerichte organisaties - bijvoorbeeld met een inhouse klantcontactcenter of een facilitair contactcenter – worstelen met deze vragen. Eén ding weten we maar al te goed: de medewerkers hebben contact met uw klanten en deze mensen op de klantcontactcenters maken het verschil, elke dag weer.

Duurzame relaties
Na enkele jaren van economische recessie trekt de arbeidsmarkt weer voorzichtig aan. In de nabije toekomst dreigt zelfs een personeelstekort vanwege de vergrijzing. Werkgevers en overheid hebben dan ook een gezamenlijk belang: het duurzaam aan het werk krijgen en houden van mensen. Daarbij ligt bij de overheid de nadruk met name op mensen uit een uitkeringssituatie krijgen en houden, onder meer via subsidies en premiekortingen. Werkgevers op hun beurt willen op een economisch verantwoorde wijze kwalitatief goed personeel werven en behouden.

Kosten en personeelsverloop
Voor veel werkgevers zijn die subsidies en premiekortingen van belang omdat de kosten van personeel vaak het merendeel van de totale bedrijfskosten uitmaken. Daarnaast hebben bedrijven in toenemende mate – met name op operationeel niveau – te maken met een hoog personeelsverloop. Dit heeft tot gevolg dat de continuïteit van de dienstverlening in het gedrang komt vanwege een verlies aan kwaliteit en ervaring.

Ideeën en inspiratie
In de whitepaper doet u ideeën op om mensen duurzaam aan te krijgen en te houden tegen een concurrerend uurtarief. Ook vindt u in de whitepaper ideeën om te voldoen aan de participatiewet.

Wilt u de hele whitepaper lezen? Download de whitepaper hier